ورزش ویلیامزارسال شده توسط در بهمن ۱۲, ۱۴۰۰

ورزش ویلیامز

ورزش ویلیامز که به آن تمرینات خمشی یا کمری ویلیامز نیز گفته می ‌شود. تمریناتی است که برای افرادی که کمردرد، سیاتیک و فتق دیسک دارند. تجویز می شود . این نوع تمرینات  تمرینات برای بهبود خمیدگی کمر و تقویت عضلات گلوتئال و شکم بسیار مناسب است . هدف از این ورزش کاهش درد و بهبود عملکرد طبیعی بدن است . و همچنین از آسیب به کمر و دردهای ناشی از آن جلوگیری می کند. این تمرینات شامل شیب لگن، حرکت تک زانو به طرف قفسه سینه، حرکت دو زانو به طرف قفسه سینه، دراز و نشست جزئی، کشش همسترینگ، کشش خم کننده مفصل ران و اسکات است.

ورزش ویلیامزورزش ویلیامز چگونه است؟

متخصصان و پزشکان بر این باورند که درد کمر ناشی از فشارهایی است که بر دیسک های بین مهره ای ایجاد می شود. وقتی بدن در حالت غیرطبیعی و نامناسب قرار بگیرد، فرد دچار دیسک کمر می شود. ورزش ویلیامز اگر به طور مرتب انجام شود، دچار تخریب دیسک نخواهند شد. به طور کلی این نوع تمرینات سوراخ عصبی بین مهره ‌ای را باز می کند.

همچنین عضلات شکمی را تقویت می ‌کند و مفاصل را تحریک می کند. و اکستانسورهای کمر، فلکسورهای ناحیه باسن و مفصل ران و فاست‌ ها را کشش می ‌دهد. و می توان به جرات گفت که این ورزش روند طبیعی تخریب فیزیکی را کاهش می دهد.

چه کسانی نباید از این ورزش استفاده کنند؟

در بسیاری از موارد نمی توان از این ورزش برای درمان و بهبود درد استفاده کرد . بطور مثال برای بیمارنی که فتق دیسک، کمردرد غیرمکانیکی یا شکستگی های مهره کمر دارند. این ورزش ها توصیه نمی شود. و برای انجام هر گونه تمرین و ورزشی باید با پزشک خود مشورت کنند.

همچنین بیمارانی که از وضعیت جسمانی خود مطمئن نیستند، نیز نباید از این ورزش استفاده کنند. چون این افراد نمی دانند بدنشان به طور طبیعی چه عکس العملی نسبت به تمرینات و حرکات ورزشی نشان می دهد.

کلام پایانی

گاهی اوقات ممکن است ورزش بیشتر از این که فایده ای داشته باشد. به انسان ضرر برساند. مخصوصا ورزش ویلیامز که حرکات تخصصی خاص خود را دارد . برای همه افراد دارای تمرینات و تکنیک های یکسانی نیست. به همین جهت توصیه می شود بیماران همواره به عکس العمل های بدن خود توجه کنند . و هرگونه تغییری در روند بیماری خود را هوشیارانه مطلع شوند . خودآگاهی مهارت مهمی است که لازم است هر کسی نسبت به خود داشته باشد.

دیسک کمرمقالات

جراح مغز و اعصابدیسک کمردیسک گردنسیاتیک